Sport.pl

Asseco na meczu z Kotwicą Kołobrzeg włącza się do kampanii "Hospicjum to też Życie"

Kampania prowadzona w całej Polsce pod hasłem "Pomóż ukoić ból" poświęcona jest żałobie, którą przeżywają dzieci i młodzież po stracie najbliższych. Jej symbolem stał się pomarańczowy słonik Tumbo - maskotka Funduszu Dzieci Osieroconych. Akcja prowadzona będzie w niedzielę przy okazji meczu podopiecznych Davida Dedka.
I właśnie do takich skarbonek z pomarańczowym słonikiem Tumbo będzie można wrzucać pieniądze podczas niedzielnego meczu, który rozegra drużyna Asseco Gdynia z Kotwicą Kołobrzeg w gdyńskiej hali Arena Gdynia (10 listopada 2013 r., godz. 17). Zawodnikom będą kibicować dzieci osierocone objęte opieką funduszu, natomiast zbiórkę przeprowadzą wolontariusze Fundacji Hospicyjnej oraz cheerleaderki z Cheerleaders Gdynia. Zachęcamy do włączenia się do akcji. Kampanię można również wesprzeć, wysyłając charytatywny SMS o treści: POMAGAM pod nr 7279 (koszt 2 zł + VAT).

Celem kampanii jest nagłośnienie problemów związanych z osieroceniem, zwiększenie świadomości na temat roli wsparcia - psychologicznego, materialnego, edukacyjnego - udzielanego dzieciom przeżywającym żałobę, a także zaproponowanie konkretnych rozwiązań oraz narzędzi, które pomogą rodzinie i nauczycielom w poradzeniu sobie z problemami dzieci osieroconych. Poza aspektem edukacyjnym niezwykle ważny jest aspekt pomocy materialnej. Koszt rocznych zajęć pozalekcyjnych oraz wyjazdów wakacyjnych i pomocy socjalnej dla dzieci będących pod opieką Funduszu Dzieci Osieroconych, który działa przy Fundacji Hospicyjnej od 2006 r., wynosi 500 tys. zł. Dla podopiecznych FDO zostały założone celowe skarbonki: wirtualne (na serwisie siepomaga) oraz tradycyjne, które otrzymają firmy lub szkoły chętne do przeprowadzenia zbiórki na poszczególne dzieci. Do wielu skarbonek dołączona jest krótka historia dziecka, na którego rzecz zbierane są pieniądze.

Czy wspomożesz akcję pomocy hospicjum organizowaną przez Asseco? Podyskutuj na Facebooku Trojmiasto.Sport.pl! »


Więcej o: