Sport.pl

Wybrzeże walczy o awans. W fazie play-off gdańszczanom pomoże Krzysztof Jabłoński. Klub ma nowego sponsora strategicznego

Pod nazwą Renault Zdunek Wybrzeże Gdańsk ścigać się będą gdańscy żużlowcy w fazie play-off. W awansie do pierwszej ligi ma pomóc Krzysztof Jabłoński, który został wypożyczony z Zielonej Góry. Ponadto, nowym sponsorem strategicznym klubu została firma F1 Car Wash.

Polub nas na Facebooku

Wybrzeże Gdańsk zajęło pierwsze miejsce w drugiej lidze w sezonie zasadniczym i teraz zespołowi przyjdzie rywalizować w fazie play-off. Jednak nad morzem nikt nie ukrywa, że głównym celem klubu jest awans o klasę rozgrywkową wyżej. Ma w tym pomóc m.in. jeden z liderów gdańskiej drużyny w latach 2004-2008 Krzysztof Jabłoński, który został wypożyczony do Wybrzeża ze SPAR Falubazu Zielona Góra.

- Chcemy awansować. Podpisaliśmy umowę z Krzyśkiem, ponieważ naszym zawodnikom zdarzały się wahania formy i chcieliśmy uniknąć niespodzianek - mówi prezes stowarzyszenia GKŻ Wybrzeże Tadeusz Zdunek. - Na razie zawodnik został wypożyczony do końca sezonu 2015, a czy będzie jeździł w Gdańsku w kolejnym sezonie... zobaczymy - dodał.

- Już teraz mamy sporo zapytań od zawodników, którzy chcieliby jeździć w naszych barwach w kolejnym sezonie. Oczywiście, nie mogę z góry zakładać awansu, bo żużel to tylko sport, natomiast nie wyobrażamy sobie, by mogło być inaczej - zaznacza Zdunek.

W rozmowach z potencjalnymi nowymi zawodnikami z pewnością pomaga fakt, iż sytuacja finansowa klubu jest dużo lepsza niż w poprzednich latach.

- Do 15 marca nie było wiadomo, czy w ogóle wystartujemy. Po ciężkich negocjacjach udało nam się jednak dogadać z byłymi zawodnikami w sprawie spłaty zadłużenia wobec nich. Aktualnie w klubie są trzy osoby na etacie, a nie dziesięć, jak w latach ubiegłych. Reszta pracuje społecznie. To też pozwala nam dopiąć budżet - mówi Zdunek. - Na szczęście nie mamy żadnych problemów finansowych. Spłacamy wszystko na bieżąco. Jesteśmy przygotowani i zabezpieczeni do końca sezonu. Spłaciliśmy około 400 tys. zł długu w tym roku. Jedyny poślizg, jaki zanotowaliśmy, był w przypadku Leona Madsena i wyniósł tydzień. W przyszłym roku będziemy mieli do spłaty mniej więcej połowę tej kwoty - podkreśla.

Klub pozyskał też nowego sponsora strategicznego. Została nim firma F1 Car Wash z Poznania. Umowa została podpisana nie tylko na fazę play-off obecnego sezonu, ale także na całe rozgrywki w 2016 roku.

- Pochodzę z Bydgoszczy i żużel mam we krwi. Sport ten jest bardzo dobrym medium dla reklamy. Chodzi nam o dotarcie do nowych klientów, ale też utrzymanie aktualnych. Przygodę z gdańskim żużlem mieliśmy już kilka lat temu, choć w mniejszym stopniu niż teraz. Wówczas przyniosło to efekty i postanowiliśmy znowu się zaangażować - powiedział prezes F1 Car Wash Wojciech Delmaczyński.

- Możemy zbudować w Gdańsku silny ośrodek żużlowy. Coraz więcej osób dopytuje się o możliwość sponsorowania. Już w styczniu chcemy mieć podpisaną większość umów, a pierwsze rozmowy rozpoczniemy w październiku - zaznacza Sławomir Maczuga.

Ponadto władze klubu poinformowały, że w rundzie finałowej zespół wystartuje pod nazwą Renault Zdunek Wybrzeże Gdańsk.

- Na początku sezonu uznaliśmy, że Renault Zdunek może przeszkadzać w pozyskiwaniu nowych sponsorów. Okazało się, że jest zupełnie odwrotnie. Wkład mojej firmy jest zdecydowanie największy, spłaciłem sporo długów. Chcielibyśmy, by wróciła do nas Grupa Lotos, ale na razie musimy sobie radzić w nieco inny sposób. Pozyskujemy dużą liczbę mniejszych sponsorów, co zapewnia nam bezpieczeństwo - zaznaczył Zdunek.









RYK SILNIKÓW, DOOKOŁA ŻUŻEL, TWARDZI ZAWODNICY - TO PRZYCIĄGA PIĘKNE KOBIETY


Więcej o:
Skomentuj:
Wybrzeże walczy o awans. W fazie play-off gdańszczanom pomoże Krzysztof Jabłoński. Klub ma nowego sponsora strategicznego
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX