Sport.pl

Paraolimpijka z Gdańska wystąpiła w kampanii Samsunga: Jaki jest twój problem? Sportu to nie obchodzi [WIDEO]

Kacper Suchecki
05.03.2014 , aktualizacja: 11.03.2014 19:00
A A A
Katarzyna Rogowiec w kampanii Samsunga

Katarzyna Rogowiec w kampanii Samsunga (Fot. YouTube)

Katarzyna Rogowiec, która jest jedną z najbardziej utytułowanych sportsmenek w kraju, kilka miesięcy temu urodziła córeczkę i postanowiła, że na paraolimpiadzie w Soczi nie wystąpi. Zawodniczka nie zapomina jednak o igrzyskach. Rogowiec wzięła udział w światowej kampanii jednej z firm produkujących sprzęt elektroniczny pokazujących, że w sporcie nie ma pełnosprawności i niepełnosprawności.
Obserwuj autora na Twitterze - @ka_suchecki

W paraolimpiadzie, która rozpoczęła się 7 marca, występuje ośmiu polskich zawodników - będą brać udział w narciarstwie zjazdowym, biegowym, biathlonie oraz snowboardzie.

Rogowiec w Soczi nie wystąpi

Niestety, w zawodach nie wystąpi multimedalistka Katarzyna Rogowiec. Zdobywczyni dwóch złotych medali igrzysk w Turynie z 2006 roku oraz brązowego z Vancouver z 2010 roku postanowiła, że jej forma nie pozwala na zdobycie kolejnych medali, a miejsca poniżej podium jej nie interesują. Okres przygotowawczy zakłócony został przez ciążę sportsmenki, która w sierpniu urodziła córeczkę - Olimpię Jadwigę.

Jako trzylatka straciła obie ręce. Jest mistrzynią paraolimpijską

- Szkoda pieniędzy podatników, bym jechała. I tak nie miałabym szans na medal. Przekonałam się o tym ostatnio podczas Pucharu Świata w Finlandii - mówiła nam jakiś czas temu Rogowiec. - Karmię piersią, do tego nie mam obu rąk. Poza tym dziewięć miesięcy ciąży uniemożliwiło mi regularne przygotowania.

Biegaczka nie zamierza jednak rezygnować z dalszego wsparcia niepełnosprawnych sportowców. Rogowiec od lat pracuje na rzecz osób niepełnosprawnych, założyła fundację Avanti, ostatnio razem z Adamem Małyszem, Justyną Kowalczyk i Mariuszem Czerkawskim wzięła udział w spocie promującym kandydaturę Krakowa do IO 2022. Aktualnie komentuje zmagania polskich paraolimpijczyków dla telewizji publicznej. Oprócz tego sportsmenka zaistniała w największych światowych stacjach telewizyjnych uczestnictwem w kampanii Samsunga.



Jaki jest twój problem? Sportu to nie obchodzi

Kampania "What's your problem? Sport Doesn't Care" pokazuje, że w sporcie nie ma pełnosprawności i niepełnosprawności. W sporcie liczy się energia i determinacja zawodnika. W filmie podkreślono, że ich zmaganiom towarzyszą te same emocje, które obecne były podczas zakończonych niedawno zimowych igrzysk olimpijskich.

W kampanii widzimy Rogowiec biegnącą wieczorem przez zaśnieżone ścieżki w lesie. Po chwili dostrzegamy niepełnosprawność zawodniczki, kilka sekund później zauważamy, że biegaczka pcha przed sobą wózek z małą Olimpią w środku. W trakcie trwania wideo słyszymy komentarz zawodniczki, która mówi: "Wszyscy mamy problemy. Pobudki wczesnym rankiem. Ścisła dieta. Siłownia. Nowy sprzęt, nowy trener, nowa rutyna. Wiatr od wschodu lub zachodu albo deszcz z nieba. Kiepski dzień. Kiepski tydzień. Strach przed pierwszym razem. Ale przede wszystkim strach przed ostatnim miejscem. Lub nawet drugim. Wszyscy mamy problemy. Sportu to nie obchodzi".

- Kręciliśmy ten sport w Calgary na trasach olimpijskich z igrzysk. Poświęciliśmy na to półtora dnia plus dwa dni w podróży - śmieje się w rozmowie z trojmiasto.sport.pl Rogowiec. - Spot wyreżyserowany został przez twórcę, który jest niezwykle rozpoznawalny na rynku reklam. Wyreżyserował także film nominowany do Oscara. Był to dokument o dwóch drużynach w rugby na wózkach - Murdelball.

Jest to już druga edycja akcji Samsunga. Pierwsza miała miejsce podczas igrzysk paraolimpijskich w Londynie w 2012 roku.



Sportu nie obchodzi czy masz ręce, czy masz nogi

- Samsung jest otwarty na ścieżkę wsparcia dla wyrównywania szansy. Ich urządzenia idą w tym kierunku. Nowe połączenia zegarków z telefonem, one mają pomóc osobom niepełnosprawnym. Sterowanie mową i tym podobne udogodnienia pomagają nam zdecydowanie. Na pierwszym miejscu jest jednak koncepcja, że sport jest jeden. Sportu nie obchodzi czy masz ręce, czy masz nogi. Jeżeli chcesz zajmować się sportem, wyczynowym, to musisz temu podołać pomimo braków oraz różnego rodzaju przeciwności - przyznaje sportsmenka.

O udział Rogowiec w tej akcji starali się przedstawiciele ogólnoświatowego Samsunga. To właśnie w siedzibie głównej firmy postanowiono, że Polka będzie twarzą tej kampanii.

Samsung przygotował także drugi 90-sekundowy spot, gdzie przedstawiono trudności sportowców różnych dyscyplin. Prezentuje w nim trudy, z jakimi niepełnosprawni sportowcy muszą się zmagać - m.in. wczesne pobudki, wiatr, spóźnienia, zimno, ciężkie treningi. Z filmu otrzymujemy jasny przekaz, że zmagania paraolimpijczyków niczym nie różni się od rywalizacji zawodników pełnosprawnych. W sporcie najważniejsza jest siła mentalna. Na końcu spotu słyszymy wypowiedź kanadyjskiego hokeisty: "Wiesz, co jest moim największym problemem? Nienawidzę przegrywać".

Jak oceniasz wsparcie paraolimpijczyków? Podyskutuj na Facebooku Trojmiasto.Sport.pl! »


Zobacz także
  • 8
Skomentuj:
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX