Sport.pl

Jak Trójmiejskie kluby radzą sobie na Facebooku

Trojmiasto.sport.pl sprawdziło, który klub sportowy z Trójmiasta posiada największą liczbę fanów na popularnym portalu społecznościowym Facebook. Siedem najpopularniejszych trójmiejskich profili razem wziętych to i tak o około 20 tys. mniej fanów niż posiada oficjalny profil Wisły Kraków. Przed działami marketingu jeszcze dużo pracy.
Lechia Gdańsk na Facebooku Lechia Gdańsk na Facebooku Lechia Gdańsk na Facebooku

Lechia Gdańsk

Najpopularniejszą drużyną sportową Trójmiasta jest Lechia Gdańsk. Biało - zieloni na swoim profilu zgromadzili dokładnie 48 984 fanów. Jest to obecnie piąty wynik spośród klubów ekstraklasy i jedynie niecałe 20 procent liczby "like-ów" Lecha Poznań. Klub z Wielkopolski posiada ponad 250 tysięcy osób "lubiących to". Kibice Lechii na Facebooku największą aktywność wymieniają z fanami Śląska Wrocław oraz Wisły Kraków. Ponad osiem procent wypowiedzi na profilu Lechii ma pozytywny wydźwięk przy ponad 86 procentach o neutralnym charakterze. Ważną liczbą określającą prawdziwą wartość "like-ów" na Facebooku jest statystyka osób "mówiących o tym". Liczba ta pokazuje, ile osób wykonało czynność związaną z fanpagem tj. polubiło stronę, dany wpis, umieściło komentarz i inne. Lechia posiada 6008 fanów mówiących o tym. Od razu z poziomu profilu możemy zakupić bilet na najbliższy mecz Lechii na własnym stadionie.

źródło: http://clearsensemedia.pl/

Arka Gdynia

Ponad połowę mniej fanów ma gdyńska Arka. Oficjalny profil I-ligowego zespołu lubi 22 233 użytkowników Facebooka. Żółto- niebiescy oficjalnie na portalu społecznościowym są od
7 sierpnia 2010 roku. Na stronie znajdziemy często aktualizowane newsy, wiele filmów oraz ciekawe zdjęcia. Według informacji, które podaje Facebook 503 osoby "mówią o" profilu Arki.

Asseco Prokom Gdynia

Mimo wielu problemów organizacyjnych klubu, Asseco Prokom jest trzecią trójmiejską siłą na Facebooku. Koszykarski klub z Gdyni swój profil założył w maju 2011 roku. Od tamtego czasu ich stronę polubiło 8 777 fanów. Obecnie jedynie 56 osób "mówi o tym". Ostatnio najwięcej, bo 31, polubień uzyskała galeria zdjęć z meczu ze Stelmetem Zielona Góra. Oprócz tego profil proponuje oglądanie filmów oraz wzięcie udziału w wydarzeniu.

Renault Zdunek Wybrzeże Gdańsk

Poza podium znajduje się najmłodszy w naszym rankingu profil klubu żużlowego GKS Wybrzeże S.A. Fanpage zespołu został założony w sierpniu ubiegłego roku i do 14 kwietnia stronę lubi już 4 388 użytkowników Facebooka. W ostatnim tygodniu w interakcji czynnie uczestniczyło 151 osób. Profil kibicom proponuje oprócz linków do artykułów dotyczących klubu oraz zdjęć, również odnośnik do klubowej telewizji.

Lotos Trefl Gdańsk

Kolejny w zestawieniu jest siatkarki klub Lotos Trefl Gdańsk. Obecnie pierwszy zespół zakończył już oficjalne rozgrywki, na profilu jednak wciąż obserwujemy fotogalerię z treningów drużyny oraz wiele informacji z meczów drużyny w Młodej Lidze. Lotos na Facebooku pojawił się we wrześniu 2010 roku i od tego czasu profil polubiło 4 317 fanów.

Trefl Sopot

Szósty w rankingu trojmiasto.sport.pl jest koszykarki Trefl Sopot. Kolejny zespół Stowarzyszenia Trefl Pomorze zgromadził 4 277 osób "lubiących to". 424 użytkowników Facebooka "mówi o tym". Fani mają możliwość obejrzenia filmów poprzez oficjalne konto na YouTube, obejrzeć zdjęcia bezpośrednio na stronie, jak również można poprzez profil Trefla Sopot - Spotted - skontaktować się z obcą osobą, która poznaliśmy np. podczas meczu koszykarzy z Sopotu.

Atom Trefl Sopot

Tuż za koszykarzami znalazły się siatkarki Trefla. Sopocki Atom na Facebooku posiada 4 193 fanów. Profil założony został we wrześniu 2010 roku i mówi o nim 376 osób. Bardzo profesjonalnie wyglądają akcje marketingowe prowadzone na stronie. Kilkukrotnie można było również skorzystać ze specjalnie stworzonych aplikacji angażując społeczność internetową wokół profilu mistrzyń Polski.

- Liczba fanów stale się u nas zwiększa. Na profilu drużyny przeprowadzane są konkursy dla kibiców, udostępniane są zdjęcia oraz ciekawostki z życia drużyny. Dodatkowo można na nim znaleźć informacje o wszystkich wydarzeniach z udziałem zawodniczek oraz relacje live ze wszystkich meczów - mówi Agata Benesz z działu marketingu Atomu Trefl Sopot.

Więcej o: